Kako poboljšati profitabilnost internet trgovine

Otvorili ste web trgovinu, napunili ju proizvodima, objavili na Facebooku, javili svim svojim prijateljima i ostavili da „sama radi“…

Vjerojatno ste imali neku posjećenost jer su Vaši prijatelji došli pogledati što ste to pripremili, pa su sigurno i razglasili u svojim krugovima da postojite te se netko i pojavio i kupio kod Vas neki proizvod. Da li ste zadovoljni time?

Nakon što su vam obećali brda i doline, te da ćete otvaranjem web trgovine ostvariti ne znam kakav poslovni uspjeh, prodati čudo stvari, a već se neko vrijeme ništa ne dešava?
I naravno da ste sada razočarani, gledate tko Vas je prevario, u kojem ste koraku pogriješili…

 

Zato pogledajmo osnovne korake koje trebate pratiti.

Svaka trgovina, bila ona fizička ili virtualna treba neko vrijeme da se uhoda. Da ljudi saznaju za nju, te da steknu naviku posjećivanja i kupovanja.

 

Izradite oku ugodno vizualno okruženje:

Dizajn prepustite stručnjacima. Otvorit trgovinu i bez smisla ju natrpat proizvodima do kojih kupac teško dolazi, je kontra produktivno. Dizajnirati web trgovinu ne znači samo „instalirat temu u CMS-u“, dizajnirati znači učiniti oku ugodno, zadovoljiti najnovije tehnološke potrebe i marketinški smisleno koncipirati svaku stranicu Vaše Internet trgovine na način da bude jednostavna za rukovanje krajnjem kupcu.
Sa previše klikanja da se dođe do proizvoda jednostavno „tjera“ kupce podalje od Vaše stranice. Omogućite kupcima što brže pregledavanje, laganiji pristup podacima, brzu mogućnost kupnje uz što kraći proces prijave.
Ponudite kupcu što više opisa uz proizvod, obzirom da se nalazi u virtualnom svijetu i nema mogućnost „opipati“ proizvod. Više opisa i uputa o samom proizvodu i korištenju, daje kupcu dozu povjerenja u Vas kao prodavača, a povjerenje kupca u Vas je ključ kvalitetnog odnosa.

Danas polovina Internet korisnika podacima pristupa putem mobilnih aparata. Pritom ne samo da čitaju zabavne informacije, već imaju i potrebu kupiti u Vašoj Internet trgovini.
Provjerite kakve su mogućnosti kupnje u Vašoj Internet trgovini putem pametnih telefona.
Otiđite sami sa svoga mobilnog aparata, te napravite test kupnju.
Ako ne možete pregledati proizvod kako treba, upisati podatke u tražena polja, provesti cijeli proces kupnje do kraja… Pitate li se „zašto ja ne dopuštam polovini Internet korisnika pristup i mogućnost kupnje u mojoj web trgovini“?
Nemojte odbaciti u startu polovinu potencijalnih kupaca. Napravite potrebne izmjene, uložite u napredak Vaše Internet trgovine, unaprijedite ju i povećajte profit za onih 50% ljudi koji sa pametnih telefona budu napokon mogli kupiti kod Vas.

 

Upoznati svijet sa postojanjem Vaše Internet trgovine:

-SEO
Stalno spominjani SEO, osnova Vašeg kvalitetnog opisa trgovine.
Kako ste se „opisali“ tako će Vas kupci i primijetiti.
Opisom Vaše trgovine predočavate tražilicama podatke koji se koriste kako bi Vas kupci pronašli.
Zato se smisleno i mudro postavljaju ključne riječi, točno one koje najkraćim putem vode Vaše kupce k Vama.
Bez kvalitetno koncipiranih podataka, kupac kada traži pojam koji bi se trebao naći u Vašem asortimanu, teško da će Vas primijetiti.

Opisujte detaljno proizvode, kategorije. Ne izbjegavajte nazive i objašnjenja.

Zamislite proizvod koji se zove „suknja1“ (primijenite na zadnji dodani proizvod u vašem asortimanu, dodajući adekvatan naziv)…  Razmislite samo koliko na svijetu ima sukanja koje bi se mogle zvati suknja 1. Mislite li da će neko tko u tražilicu upiše suknja doći baš na tu Vašu suknju?
Ne otežavajte kupcima proces pretrage, ponudite im što više informacija da Vam što brže i lakše mogu pristupiti.

-SMM, ili jednostavnije „Marketing Društvenih Mreža“
Kod nas je uvriježeno da SMM znači „imati Facebook stranicu“. To je samo jedan segment.
Marketing Društvenih mreža se provodi aktivnim djelovanjem putem društvenih mreža u svrhu povezivanja u Vašem slučaju i promoviranja te brzog komuniciranja sa klijentima.
Živimo u brzom vremenu, te su klijenti danas navikli komunicirati trenutno. Nemaju vremena čekati Vaš odgovor na njihov e-mail upit kad se Vi sjetite odgovorit nakon par dana. Ako želite zadovoljiti klijenta, trebate djelovati odmah.
Ponuditi novosti, pišite blogove, objaviti izmjene, odgovoriti na pitanja odmah, „živjite“ on-line 24/7 Ne odgađajte kontakt, jer će klijet ako vidi da Vas nema otići drugom prodavaču.
Sa druge strane, nemojte pretjerati u posjedovanju društvenih mreža. Postoji jako puno različitih društvenih mreža. Opredijelite se za manji broj onih na koje i Vaši kupci idu, te ih ažurirajte pravovremeno. Imati link na neku društvenu mrežu i ne odgovoriti na upite koji se tamo nalaze, direktno ugrožavate sami sebe. Ne pokazujući prisutnost na društvenim mrežama, pokazujete Vašu odsutnost i zanemarivanje kupaca. A to nitko ne voli.

Interakcija sa kupcima:

-Razgovarajte sa kupcima. Pitajte ih da li su zadovoljni uslugom, imaju li primjedbi. Saslušajte, razmotrite i uvažite primjedbe koliko je god moguće uzimajući u obzir mogućnosti Vašeg poslovanja.

Učinite Vaše okruženje ugodno kupcu. Što je kupac zadovoljniji Vašom uslugom, češće će se vraćati.

Davanje:

-Nemojte samo tražiti nešto…, tražiti ljude da dođu…, tražiti ljude da kupe…, ne možete nekoga natjerati da kupi kod Vas… Možete ga privoliti.

Poklonite koji put nešto. Napravite poklon akciju, te će ljudi doći sami. Odaberite prigodne poklon proizvode te ih darujete kupcima. Omogućite poklon kupone. Otvorite nagradne igre, ne samo one koje traže „ostavljanje osobnih podataka“ već one u kojima se ljudi zabavljaju i aktivno učestvuju. Uvođenjem kupaca u „igru“ objedinjujete krug ljudi s kojima gradite odnos. Ljudi će doći, zabaviti se, osvojiti dobitak i pohvaliti se svojim prijateljima čime ćete pridobiti i njihove prijatelje da uđu u Vaš krug djelovanja.

Kada ljudi krenu lijepo pričati o Vama i vašoj Internet trgovini, sva vrata će Vam biti otvorena.

 

-Google

Početnim otvaranjem Internet trgovine, na Google-u se budete našli na „tko-zna-kojoj“ stranici i teško da će kupac pretražujući željeni pojam doći baš do Vas.
Google rang se gradi vremenom i kvalitetnom SEO optimizacijom. Ali treba vremena.
Ako nakon nekog vremena ne podižete svoj Google rang, znači da Vam nije dobro postavljena stranica po pitanju raznih parametara. Od SEO optimizacije, pa do ažuriranja osnovnih postavki Vašeg CMS-a.
Proces možete ubrzati ulaganjem u promociju. Google sustav AdWords-a funkcionira na principu „koliko uložite – toliko dobijete“. Što više uložite, više budete zastupljeni na prvoj stranice kod pretraživanja pojmova. A što ste pristupačniji klijentu koji pretražuje, više će te imati koristi od toga.

Ulaganjem u AdSense kampanje, dopirete i do onih kupaca koji ne traže direktno baš Vaše proizvode, ali ih zanimaju slične kategorije. Pojavljivanjem kod kupaca koji slično razmišljaju, obavještavate ih o Vašem postojanju i intrigirate ih za potencijalnu kupovinu ili kontakt.
I opet i tu je prisutno zlatno pravilo:  „koliko uložite – toliko dobijete“.

 

Što se više angažirate oko Vaše Internet trgovine i oko klijenata, više ćete imati i koristi od posjedovanja iste.