Na što treba paziti kod izrade Internet trgovina

Internet trgovina (web shop ili web trgovina) je postala nezaobilazni način plasiranja proizvoda na tržište. Pregledavajući web trgovine na našim prostorima odmah ćete uočiti veliku razliku u izgledu i funkcionalnosti. To ovisi o samim sustavima (kojij je mnogo različitih na tržištu) kao i do domišljatosti web dizajnera zajedno sa programerima kako kupce voditi kroz proces kupnje na što jednostavniji način.

 

Donosimo vam pregled opcija na koje bi dobro bilo obratiti pažnju kada želite izraditi svoju Internet trgovinu (web trgovinu, web shop).

1. Web trgovina obavezno treba sadržavati sve podatke prodavatelja ecommerce uključujući i telefone, email-ove i ostale komunikacijske i pravne podatke. Ukoliko kupac ne može jednostavno naći te podatke povjerenje u web trgovinu je narušeno. Također treba napomenuti da sve trgovine i stranice u Hrvatskoj obavezno moraju sadržavati podatke o poduzeću (obrtu), OIB i Matični broj subjekta pri trgovačkom sudu, članove uprave, ovlaštene osobe i temeljni kapital.

2. Internet trgovine mogu biti napravljene u sustavima ecommerce sustavikoji nisu specijalizirani za Internet trgovinu nego su njihov dodatak. Takve trgovine u pravilu imaju puno manje opcija u administraciji i u uglavnom su jeftinije od pravih eCommerce sustava kao što je primjerice Magento. Sami eCommerce sustavi se također razlikuju po cijeni i adekvatno po njihovim mogućnostima.

3. Sama web trgovina nema nikakvog smisla bez adekvatne propagande na Internetu. Troškovi takve propagande (SEM, SMM, PR) mogu doseći značajne iznose.

4. Trgovina mora biti optimizirana za tražilice (SEO). Budite spremni da jedno vrijeme Vaša stranica neće biti pri vrhu osim ako ne investirate u SEM (AdWords, AdSense).

5. Nastojite olakšati plaćanje Vašim kupcima. Neka obavezni podaci budu oni koji su neophodni za dostavu i račun. Omogućite plaćanje i neregistriranim kupcima.

6. Cijeli postupak završetka narudžbe učinite jednostavnim po mogućnosti po principu One Step Checkout (završetak narudžbe u jednom koraku). Kupci znaju odustati od kupovine ukoliko je taj proces kompliciran i nerazumljiv.

7. Ukoliko se Vaša web trgovina obraća kupcima iz inozemstva obavezno paypal-logo koristite neki od sustava za plaćanje (Payment Gateway) sa kojim će se kupci osjećati sigurno (recimo PayPal).

8. Odaberite kvalitetan Payment Gateway koji će godišnjim troškovima imati najbolji omjer cijene i isplativosti. Neki Payment Gateway sustavi imaju fiksni iznos za cijelu godinu, a neki imaju postotak i fiksni dio. Također ne zaboravite da proviziju koju plaćate Payment Gateway pružatelju nemaju veze sa provizijama koju plaćate kartičarskim  kućama i bankama.

9. Ne zaboravite na sigurnost Vaših stranica. Istaknite koji sigurnosni sustav (certifikat) koristite za zaštitu i enkripciju podataka ukoliko su sustavi plaćanja implementirani u Vašoj Internet trgovini.

10. Odvojite dovoljno vremena da detaljno opišete proces kupnje. Online placanjeNemojte zaboraviti da garancija povrata robe daje sigurnost kupcu kao i ostale garancije koje pružate.

11. Ponudite Vašem kupcu nešto besplatno, recimo besplatnu dostavu nakon određenog iznosa. Postoje i druge razne tehnike kao promotivni kodovi za ponovnu kupnju, sakupljanje bodova koji se naknadno mogu koristiti za popuste…

12. Koristite napredne sustave za povećanje prodaje. Cross sell, Upsell i povezani proizvodi mogu značajno povećati vaše prihode.

13. Istaknite proizvode na akciji i nove proizvode po mogućnosti već na samoj naslovnoj stranici.

14. Kod višejezičnih Internet trgovina ne koristite takozvani GEO IP locator (odabir  po geografskom dolasku) za automatski odabir jezika. Isti će potpuno zbuniti tražilice i vaša pozicija i optimiziranost stranice za pretraživače će biti potpuno narušena.

15. Neka se Vaši kupci sami pretplate na NewsLetter (biltene). Nikako im to nemojte uvjetovati i tjerati ih na to na svakom koraku. NewsLetter je jako dobar alat ali niti pod koju cijenu isti nemojte koristiti jako ekstenzivno.

16. Nikada ne stavljajte dizajn ispred funkcionalnosti, iako lijepo ukomponirani dizajn sa funkcionalnošću može napraviti čuda.

 

 

Nadamo se da smo Vam barem malo pomogli kod kreiranja vizije za Vašu Internet trgovinu. Ukoliko imate dodatnih pitanja slobodno nam se obratite.