Kako uspjeti u Internet poslovanju

Postoje provjereni načini koje treba slijediti da bi uspješno poslovali putem Interneta.

Ako se tek spremate započeti Internet poslovanje, bilo da se radi o prodaji proizvoda ili usluga, princip je uvijek isti. Pratite ovih sedam glavnih značajki da bi otkrili kljuć uspjeha u Internet poslovanju.

  1. Pronađite koje su potrebe tržišta
  2. Osmislite prodajni proizvod ili uslugu
  3. Napravite praktičnu i jednostavnu web stranicu namijenjenu korištenju Vašim klijentima
  4. Koristite sustave pretraživanja kako bi ste privukli ljude na svoju stranicu
  5. Izgradite uzoran imidž i povećajte rang
  6. Oformite društvo u kojem Vaši klijenti rado sudjeluju te komunicirajte s njima putem društvenih mreža, e-mailova i newslettera
  7. Povećajte promet putem promotivnih kupona, sniženja i posebnih ponuda

Svatko, od samog početnika do poduzetnika, putem Interneta može uspjeti, naučite proces putem kojeg možete ostvariti uspješan posao.

 

Korak 1. Pronađite potrebe tržišta

Većina ljudi koja pokušava ostvariti Internet prodaju, u startu čini pogrešku krećući od ideje o prodaji određenog artikla, pa zatim traži tržište.

Kako bi ste uspješno ostvarili Internet prodaju prvo morate promotriti koje su potrebe tržišta. Pronađite ljude koji traže soluciju, a ne nalaze ju.

  • Možete posjetiti razne forume na kojima ljudi pitaju i traže informacije
  • Provjerite ključne riječi u pretraživačima koje ljudi koriste, te za koje ne postoji dovoljno ponuđača.
  • Potražite stranice Vaših potencijalnih konkurenata i pogledajte na koji način rade. Inspirirajte se njihovim najboljim detaljima te nadopunite Vaše poslovanje onim što Vam se kod konkurenata čini manjkavim.

 

Korak 2. Osmislite prodajni proizvod ili uslugu

Postoje određena pravila koja potrošače usmjeravaju od prvog dolaska u kontakt sa proizvodom do finalnog dijela, odnosno kupovine.

  • Kreirajte poruku proizvoda koja uvjerljivo pobuđuju interes
  • Navedite koje probleme Vaš proizvod rješava
  • Postavite se kao rješavač tih problema
  • Iznesite iskustva ljudi koji su koristili Vaše proizvode
  • Pričajte o proizvodu i kakve koristi ima potrošač
  • Iznesite ponudu
  • Jamčite za svoj proizvod
  • Osvijestite potrebu potrošaču o želji za kupnjom Vašeg proizvoda
  • Pokrenite akcijska sniženja

U svom iznošenju fokusirajte svoj proizvod ili uslugu kao nešto od čega će potrošači imati i koristi  i zadovoljstvo korištenja. Razmišljajte kao kupac i pitajte se „Što se tu meni nudi?“

 

Korak 3. Napravite web stranicu

Kada ste se fokusirali na određeno tržište i imate gotov proizvod, te ste osmislili proces prodaje, sada trebate osmisliti kako to sve predstaviti na Vašoj Internet stranici. Držite se toga da bude jednostavno.

Imate manje od 5 sekundi da privučete nečiju pažnju, u protivnom klijent će otići. Evo par vrijednih natuknica.

  • Držite se čitkih i čistih fontova, komplicirani fontovi su teški za čitanje
  • Neka navigacija bude jasna i jednostavna, ista na svim stranicama
  • Osmislite kratke i jasne poruke u skladu s Vašim proizvodima
  • Koristite grafički materijal koji unapređuje poruku proizvoda
  • Pozovite potrošače da se pridruže Vašoj stranici, te ostave e-mail adresu
  • Omogućite jednostavnu kupovinu u što kraćem roku. One-step checkout omogućuje kupcu kupovinu u najkraćem roku, bez previše klikanja
  • Vaša Internet stranica je Vaše najvažnije prodajno mjesto, kreirajte ga da bude prijazno korisnicima
  • Omogućite svojim korisnicima da istu uslugu lako mogu obaviti i putem mobilnih uređaja

 

Korak 4. Koristite sustave pretraživanja kako bi ste privukli ljude na svoju stranicu

„Plati za klik“ (PPC pay-per-click) je najjednostavniji način za privući nove klijente. Dvije su osnovne pogodnosti ovog marketinškog načina djelovanja. Prvo, oglas se pojavljuje na pretraživačkim stranicama odmah kada potencijalni klijent pretražuje takve ključne riječi kao one koje ste Vi uvrstili u Vašem oglasu. Drugo, možete sami testirati važnost i odabirati ključne riječi, kao i poruke, cijene i prodajne korake u cijelom procesu.

Ne samo što ćete odmah povećati promet na Vašoj stranici, već ćete moći filtrirati najbolje ključne riječi za predstavljanje Vaših proizvoda. Te odabrane ključne riječi, zatim možete uvrstiti u Vaš SEO čime ćete povećati pretraživački rang Vaše stranice koji će Vam onda dovesti i druge kupce za čiji klik niste izdvojili novac.

 

Korak 5. Izgradite uzoran imidž i povećajte rang

Ljudi koriste Internet da bi pronašli informacije. Ponudite informacije klijentima besplatno. Ponudite informacije često. Vidjet ćete kako se povećava promet na stranici te kako Vam raste pretraživački rang stranice. Tajna je u tome da povežete informacije na Vašoj stranici, objavite novost i povežete informaciju o Vašem proizvodu.

  • Podijelite sa klijentima stručan sadržaj. Kreirajte objave u kojima iznosite korisne informacije.
    Podijelite te objave putem društvenih mreža kako bi se novi ljudi upoznali sa Vašom ponudom.
  • Uključite se u rasprave na društvenim mrežama, na poljima koja su bitna za Vaš krug djelovanja.

Dobit ćete nove korisnike. Ali što je najbolje, svaka nova Internet stranica na kojoj se pojavi link na Vaš sadržaj gradi vezu putem pretraživača, a pretraživači „vole“ poveznice sa posjećenih stranica, te Vašu stranicu shvaćaju važnijom, te time podižete rang stranice.

 

Korak 6. Oformite društvo u kojem Vaši klijenti rado sudjeluju te komunicirajte s njima putem društvenih mreža, e-mailova i newslettera

Kada stvorite krug pratitelja/prijatelja (na društvenim mrežama) ili krug prijavljenih klijenata na Vašoj stranici, dobili ste najvrjedniju poslovnu stvar – klijenta koji Vam je dopustio kontakt i želi Vaše informacije.

To znači

  • Da im možete ponuditi nešto što traže
  • Da stvarate važnu povezanost sa klijentom
  • Oni svi vide Vaše oglase te ih mogu podijeliti sa svojim prijateljima
  • Oglašavanje putem e-maila ili društvene zajednice, košta puno manje nego drugi načini oglašavanja.

 

Korak .7 Povećajte promet putem promotivnih kupona, sniženja i posebnih ponuda

Jedna od najvažnijih strategija Internet marketinga je stvoriti dugu i kvalitetnu povezanost sa kupcem. Najmanje trećina Vaših kupaca će se ponovo odlučiti kupiti kod Vas ako ste uspostavili i na duže vrijeme održali kontakt sa njima. Ponudite Vašim postojećim kupcima posebne pogodnosti.

  • Ponudite im pogodnost pri kupnji sličnog proizvoda koji su ranije kupili kod Vas
  • Pošaljite im kupone sa popustom koje mogu koristiti pri slijedećoj kupnji
  • Ponudite povezane proizvode koje bi Vaše kupce mogli zanimati, na stranici zahvale, koja im se pojavi nakon što su obavili kupovinu na Vašoj stranici

Nagradite Vaše kupce za vjernost, a oni će Vam se odužiti ponovnom kupnjom i time postati još vjerniji.

 

Internet se mijenja tako brzo da jedna godina na Internetu vrijedi za pet godina u stvarnom svijetu. Ali princip kretanja i stvaranja u Internet poslovanju se nije promijenio.

Ako tek počinjete poslovanje, slijedite ove upute. Ako ste već „u poslu“, pogledajte postoji li koji korak koji ste možda propustili ili nedovoljno obradili, ili jednostavno niste stigli.

Ovo su osnovni koraci s kojima možete ništa drugo nego uspjeti.