Kada dođete do točke da morate napraviti web stranicu, glavna dilema je kuda treba biti usmjeren fokus. Da li da to bude „fantastičan“ dizajn i iskustvo posjetitelja ili dobra optimizacija za tražilice (SEO). Mnoštvo je slučajeva gdje genijalan, animirani dizajn p dizajn-los-seootpuno negativno utječe na optimizaciju za tražilice (SEO). Iako bi očekivali da takav dizajn privuče veći broj posjetitelja, u stvarnosti možete dobiti sasvim kontra učinak. Da bi web stranica bila uspješna, mora i biti uspješna kod indeksiranja u tražilicama.
Dakle, traženje kompromisa je nužno.
Većina dizajnera vole izbjegavati SEO kako bi postigli neki veliki „artistički“ dojam. Svejedno stvari mogu biti drugačije. Samo se treba dobro pozabaviti sa izazovima optimizacije i dizajna, to sve uskladiti i doći do uspjeha. Često u novije vrijeme, kod redizajna stranica, dešava se potpuno suprotno i dolazi do lošije izvedbe stranica na tražilicama. Koje su to pogreške? Donosimo najčešće pogreške koje web dizajneri rade ne razmišljajući o optimizaciji za tražilice (SEO).
Koristeći slike kao primarnu formu za navigaciju unutar stranica, tražilice smatraju da one nemaju nikakvu funkcionalnu značajku. Ipak, na drugu ruku niti isključivo tekstualna navigacija nije najbolja opcija.Kompromis je koristiti text-over-image (tekst preko slike) tehniku u CSS-u.A iznad svega je važno da se kod korištenja zaglavlja koristi tekst prije nego slika. Sadržaj koji je prekriven prekrasnim slikama je prekrasan ali kao takav neće odraditi ono što tražilice kod pretraživanja traže. Za njih će to biti slika a ne sadržaj.
Mobilni uređaji su zadnjih godina jako popularni. Jako je važno da se pobrinete da imate i mobilnu verziju stranice. Uvijek se postavlja pitanje da li je bolje napraviti posebne stranice za mobilne uređaje ili jednostavno koristiti „responsive“ dizajn. „Responsive“ dizajn je dizajn koji automatski modificira elemente stranice tako da se lijepo i pregledno vide na mobilnim uređajima. Prema Matt Cuttsu iz Googla, „responsive“ dizajn je bolja opcija po pitanju SEO potreba. Kada je stranica posebno napravljena za mobilne uređaje, tražilice traže sredinu optimizacije za mobilnu i normalnu verziju stranice i onda mobilna stranica smanje poziciju na tražilici. Takvo što se ne dešava kod „responsive“ dizajna.
Teško je povjerovati, ali stvarno postoje stranice koje koriste okvire. Ne samo da su u svakom smislu zastarjeli nego je i njihova izvedba po pitanju SEO katastrofalna. Okviri sakrivaju i čine jako teškim da tražilice jasno shvate i da nađu sadržaj vaše stranice. Recimo da u donjem slučaju stranice koriste 3 ili 4 html stranice umjesto jedne što onda utječe na indeksiranje sadržaja.
Sigurno vam se dogodilo često da kod pretraživanja sadržaja naletite na poveznicu na tuđi sadržaj. Autor u tom slučaju ne mora znati da li stranica još uvijek postoji. Stoga je važno napraviti 404 stranicu sa koje mora postojati poveznica na sadržaje unutar postojećih stranica. Tako tražilice znaju da ne postoje „prekinute veze“ koje smanjuju vaš poredak u pretraživaču.
Vizualno atraktivni flash sadržaj je još uvijek loše indeksiran od tražilica. Naravno, vaša stranica može sadržavati flash element , ali je preporuka da se ne koristi za važne sadržaje i navigaciju- i definitivno da se ne koristi na način da je cijela stranica u flashu! Naravno na vama je uvijek da postavite prioritete da li je važno više vizualno ili SEO-a. Dobra je novost da za razliku do flasha, HTML5 je SEO prijateljskii i Google uspješno indeksira sav sadržaj unutar HTML5 datoteke.
Početak stranice je veliki dizajnerski promašaj ukoliko koristi skočne prozore. Jednako tome niti posjetitelji ne vole skočne prozore po svom ekranu a iz pozicije tražilica to je potpuno loša stvar. Većina ljudi odmah ima predrasude prema takvoj stranici. Tražilice potpuno ignoriraju „skočne ekrane“ i ne smatraju ih sadržajem vaše stranice.
Geo preusmjeravanje (geo redirection) se često koristi da kod stranice koje su višejezične automatski daju sadržaj na jeziku koji je određen na osnovi od kuda posjetitelj dolazi. Takav način preusmjeravanja sadržaja dovodi do toga da vam stranica nije potpuno optimizirana za tražilice. Bolja je varijanta je da posjetitelj sam izabere jezik. Preusmjeravanje će potpuno zbuniti tražilice i tražilice će eventualno samo indeksirati sadržaj koji se odnosi na jezik dodijeljen zemlji od kuda je server pretraživača.
Tagovi za naslove se ne koriste samo za isticanje naslova nego i za isticanje sadržaja za tražilice. Tražilice vole tagove a naročito vole H1 tag! Ne zaboravite da vaš glavni sadržaj stoji u H1 tagu.
Generalno gledajući, sve pogreške koje smo naveli gore su jedne od najvažnijih grešaka kod dizajna i zbog čega sam SEO i izvedba vaše stranice na internetu nije zadovoljavajuća. Dizajneri mogu kreirati najbolji dizajnersko-artistički uradak ali ako nitko ne može naći te stranice onda je taj dizajn sasvim nepotreban.